جراحی هارد چیست و هزینه آن چطور محاسبه می شود؟

هزینه جراحی هارد دیسک چگونه محاسبه می‌شود؟

سعی ما این است که در این مطلب ، مختصر توضیحاتی در رابطه با هزینه بازیابی اطلاعات ارائه دهیم زیرا هزینه جراحی هارد دیسک نیز در اصل زیر مجموعه هزینه بازیابی اطلاعات بوده و شاید در حال حاضر ۳۰ الی۴۰ درصد هارد های موجود در بازار در نهایت برای بازیابی اطلاعات کامل هارد دیسک نیاز به جراحی داشته باشد.

جراحی هارد دیسک چیست؟

اغلب هارد های موجود در بازار به علت بهره گیری از قطعات مکانیکی در درون خود حساسیت بالایی نسبت به ضربه و نوسان داشته و یا در بعضی از مواقع با کوچیکترین ضربه فیزیکی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

می دانیم وقتتان ارزشمند است پس شنیدن این فایل صوتی را از دست ندهید!!

قطعات تشکیل دهنده هارد های مکانیکی

  1. هد Head
  2. پلتر  Plater
  3. برد هارد دیسک PCB
  4. Head : هد وسیله مکانیکی جهت خواندن اطلاعات روی هارد دیسک بوده و تقریبا” با ضربه بالغ بر ۹۰% خرابی ها مربوط به هد هارد دیسک می باشد.
  5. Plater : صفحه ای صیقل مانند که محل ذخیره اطلاعات بوده که در بعضی از مواقع با آسیب هد نیز به آن صفحه آسیب وارد می شود.
  6. PCB : یا برد هارد دیسک اولین وسیله ای می باشد که هنگام نوسان دچار آسیب می شود.

ما در این مقاله چندان قصد توضیحات در رابطه با هارد دیسک را نداریم و فقط هدف از ارائه این مقاله دلیل هزینه بر بودن جراحی هارد دیسک می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما در کانون بازیابی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما هستند

پروسه جراحی هارد دیسک

خرابی هد که بیشتر به علت آسیب فیزیکی رخ می دهد مشتری برای رسیدن به اطلاعات خود باید به مرکزی مراجعه نماید که دارای ابزار زیر می باشد :

  1. بهره برداری از ابزار سخت افزاری با آخرین آپدیت جهت پشتیبانی از هارد های جدید
  2. کلین رم کلاس ۱۰۰ :محلی برای باز کردن درب هارد دیسک جهت تعویض هد معیوب
  3. ابزار تعویض قطعات هد مانند هدر های پلاستیکی و فلزی
  4. و در نهایت هارد مشابه جهت برداشتن قطعات سالم و جاگذاری در هارد دیسک مشتری جهت ریکاوری اطلاعات
  5. یک متخصص زبده : تمام ابزار آلات بالا دلیلی برای ریکاوری موفقیت آمیز شما نیست و در نهایت ابزار آلات بالا در کنار تجربه و یک متخصص دوره دیده باعث افزایش احتمال ریکاوری اطلاعات و پایین آمدن ریسک کار می باشد.

هزینه جراحی هارد و روش محاسبه

  1. نوع و برند هارد دیسک
  2. حجم هارد دیسک
  3. نوع مشکل هارد دیسک
  4. عمق خرابی فیزیکی هارد دیسک

اولین و مهمترین هزینه جراحی هارد دیسک تهیه هارد مشابه برای جراحی هارد دیسک می باشد.

تعاریف مرسوم در جراحی هارد دیسک

  1. هارد Donor
  2. هارد Patient

هارد Patient و هارد Donor اولین و مهمترین تعریف در جراحی هارد دیسک می باشد.

در تمام بازیابی اطلاعات به اصطلاح به هارد خراب Patient یا مریض گفته می شود و به هاردی که برای برداشتن هد و قطعات سالم مورد استفاده قرار می گیرد هارد Donor یا دهنده گفته می شود.

خصوصیات هارد Donor

از مهمترین خصوصیات Donor  یا دهنده ، سال ساخت ، مدل ، ظرفیت ، کشور سازنده و غیره می باشد و مهمترین و اولین دغدغه عزیزان برای استارت جراحی هارد دیسک تهیه Donor مشابه می باشد.

انتخاب درست هارد Donor یا مشابه به معنای دهنده ، باعث افزایش احتمال بازیابی اطلاعات و موفقیت در جراحی می باشد و عدم مشابهت با در نظر گرفتن تمام موارد بالا باعث عدم مشابهت درست هارد Patient اصولا” باعث جراحی ناموفق می شود.

پس اولین هزینه شما تهیه یک هارد مشابه بوده که بر اساس ظرفیت و مدل ممکن است از چند صد هزار تا چند میلیون هزینه بردارد.

به طور مثال اگر هارد معیوب شما یک هارد ۲T باشد شما برای جراحی آن نیاز به تهیه یک هارد ۲T بوده و اگر سالم آن حدود یک میلیون باشد شما برای تهیه مشابه آن حداقل باید یک میلیون هزینه کنید.

سوالات متداول

  • آیا پس از جراحی هارد مجدد قابل استفاده می باشد؟

هارد به هیچ عنوان قابل استفاده نبوده و نمی توان به عنوان یک هارد دیسک سالم استفاده کرد زیرا حساسیت هارد دیسک فوق العاده بالا بوده و با باز کردن درب هارد دیسک دیگر هارد دیسک شما قابل استفاده نبوده.

  • آیا موفقیت در جراحی هارد دیسک صد در صد بوده و با جراحی ریکاوری هارد تضمینی است؟

خیر ، جراحی هارد دیسک به هیچ عنوان صد در صد نبوده و ممکن است با جراحی هارد دیسک نیز ، هارد شما بالا نیامده و در اصطلاح جراحی ناموفقیت آمیز باشد و شما به اطلاعات خود نرسید.

  • آیا بعد از جراحی هارد دیسک و در صورت ناموفق بودن جراحی هنوز باید به مراکز بازیابی اطلاعات هزینه ای پرداخت نماییم؟

طبق قوانین اتحادیه که بر اساس نرخ نامه سال ۹۶ نوشته شده و تا به حال نیز به روز نشده است در صورت عدم موفق بودن جراحی مراکز ریکاوری می توانند هزینه ای معادل ۵۰۰ هزار تومان دریافت نمائید.البته این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه خرید هارد Donor می باشد.

  • در صورت موفق بودن جراحی چه مقدار هزینه ای به مراکز بازیابی اطلاعات باید پرداخت شود؟

بر اساس حجم اطلاعات نوع هارد دیسک و زمانی که صرف استخراج اطلاعات می شود ممکن است فقط و فقط هزینه چند صد هزار تومانی تا ۲ میلیون تومانی فقط برای جراحی هارد دیسک و ریکاوری همان هارد جراحی شده و نیز ممکن است هزینه ای بین ۴۰۰ تا حدود ۱.۵ میلیون به هزینه اولیه شما اضافه می شود.

  • آیا هارد های خراب و هارد مشابه ما بعد از موفق بودن جراحی قابل استفاده است؟

خیر ، به هیچ عنوان هارد مشابه و هارد معیوب شما به علت دقت های در زمان طراحی و بهم خوردن این دقت بعد از جراحی قابل استفاده نمی باشد و در صورت خوش شانسی شما ، فقط به اطلاعات خواهید رسید و برای تحویل گرفتن اطلاعات خود نیز ، شما باید هارد سومی به عنوان هارد بانک جهت تحویل گرفتن اطلاعات تحویل مراکز بازیابی ارائه دهید.

در نهایت کانون بازیابی اطلاعات نماینده انحصاری شرکت Dolphin در ایران با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و ابزار آلات دنیا درصد جراحی هارد دیسک شما تا بالغ بر ۹۰% بالا برده و برای اطمینان دادن به مشتریان عزیز برای همان حدود ۱۰% از عزیزان که به اطلاعات خود نمی رسند که آن هم به دلیل آسیب هد به پلتر بوده و در صورت عدم جراحی موفقیت آمیزدر کانون بازیابی اطلاعات به علت بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها ، اصولا” شما در هیچ جای دنیا نیز نمی توانید به اطلاعات خود برسید.

در صورت نرسیدن به اطلاعات کانون بازیابی اطلاعات هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و برای دیگر عزیزان نیز قبل از انجام هر کاری ، هزینه و ریسک کار حتما” با مشتری هماهنگ خواهد شد.

به هر حال جراحی هارد دیسک از دشوار ترین و سخت ترین مراحل بازیابی اطلاعات بوده اما شما با سپردن هارد دیسک خود به کانون بازیابی اطلاعات به علت داشتن آخرین تجهیزات ریسک کار را تا حد صفر درصد پایین آورده و فقط در صورت آسیب فیزیکی هد به پلتر شما نمی توانید به اطلاعات خود برسید و در سایر موارد شما به اطلاعات خود به همان ROOT اولیه خواهید رسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)