بازیابی اطلاعات ویندوز قبلی بعد از نصب مجدد

بازیابی اطلاعات ویندوز قبلی بعد از نصب مجدد

پاک شدن اطلاعات از ویندوز،یکی از دردسرهای کاربران بعد از نصب مجدد ویندوز است.فرقی هم نمی کند نصب ویندوز برای لپ تاپ یا کامپیوتر باشد.اهمیت این موضوع زمانی بیشتر خواهد شد، که شما فایل ها یا پوشه‌ها را روی دستکتاپ یا درایو c خود ذخیره کرده باشید.برای  بازیابی اطلاعات از ویندوز قبلی روش های متنوعی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

قدم اول برای بازیابی اطلاعات ویندوز چیست؟

ساده ترین روش برای بازیابی اطلاعات از ویندوز، ریکاوری هارد ویندوز با استفاده از نرم افزاراهای رویکاوری است.این نرم افزاراها در بازگردانی اطلاعات مهم شما در ویندوز می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.(معرفی بهترین نرم افزارهای ریکاوری)

اما ممکن است این نرم افزارهای برای بازیابی هارد شما کافی نباشند و مشکل شما سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.برای بازیابی اطلاعات بعد از نصب مجدد ویندوز بهتر است از کارشناسان مجرب این حوزه کمک بگیرید. تیم ریکاوری کانون بازیابی طلاعات در خدمت شما هستند تا ضمن بازیابی اطلاعات مورد سیستم شما پس از نصب یا تعویض ویندوز، فایل های مهم تان را به شما باز گردانند.

پاک شدن اطلاعات بعد از تعویض ویندوز

تمامی کاربران ویندوز این تجربه را دارند که پس از مدتی به دلیل مشکلات معمول و یا قدیمی شدن ورژن ویندوز، نیاز به نصب ویندوز جدید پیدا خواهند کرد. امروزه نصب ویندوز نسبت به نسخه های پیشین بسیار ساده تر شده است و تنها با چند کلیک قابل انجام است. در این میان ممکن است به دلیل اشتباهاتی که کاربر ناخواسته انجام می دهد، اطلاعات موجود در سیستم خود را از دست بدهد. در این مواقع، غیر از نگران شدن چه کاری باید کرد؟

این مشکل گاها با نصب نرم افزارهای ریکاوری که در سایت های مختلف به فراوانی موجودند، حل می شود و بازیابی اطلاعات بعد از نصب مجدد ویندوز به درستی انجام می شود. اما اگر از دست این نرم افزارها کاری بر نیامد، نگران نباشید. برگرداندن اطلاعات مهمی که در سیستم از دست داده اید، تخصص مهندسان ماست. مجموعه حرفه ای بازیابی اطلاعات در این امر یاری گر کاربران عزیز خواهند بود.

معرفی نرم افزار ریکاوری برای بازیابی اطلاعات ویندوز

یکی از روش های رایج برای ریکاوری هارد بعد از نصب ویندوز، استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات است. انواع مختلفی از این نرم افزارها عرضه شده اند که هریک قابلیت های خاص خود را دارند. فرایند بازیابی اطلاعات بعد از نصب مجدد ویندوز با استفاده از این نرم افزارها به راحتی انجام می شود. Aidfile Recovery Software یکی از این برنامه هاست که از درایوهای EXFAT / FAT32 / NTFS نیز پشتیبانی می کند.

این نرم افزار قابلیت بازیابی هر فایلی از جمله آهنگ ، فیلم ، اسناد ، عکس و … را دارا می باشد. Auslogics File Recovery هم نرم افزار دیگری است که می توانید برای باز گرداندن اطلاعات حذف پس از نصب ویندوز از آن استفاده کنید. برنامه های متعدد دیگری هم برای این منظور وجود دارد که می توانید ضمن دانلود کردن شان از وب سایت های معتبر، از آنها برای بازیابی اطلاعات بعد از نصب مجدد ویندوز استفاده کنید.

بازیابی عکس بعد از نصب ویندوز

بدون شک عکس هایی که در لپ تاپ و کامپیوتر ذخیره می کنیم جزء مهم ترین اطلاعات ما هستند. بسیاری از کاربران آرشیو کاملی از عکس های خانوادگی و شخصی در سیستم شان دارند که به هیچ عنوان دوست ندارند آنها را از دست بدهند. اما گاهی بعد از نصب یا عوض کردن ویندوز این عکس ها پاک می شوند. در این صورت چه باید کرد؟

خب خوشختانه امکان بازیابی عکس بعد از نصب ویندوز وجود دارد. هم می توانید با استفاده از نرم افزارها و برنامه های رایج این کار را انجام دهید و هم به شکل تخصصی تر اقدام کنید. اگر اطلاعات چندانی در زمینه ریکاوری ندارید بهتر است خودتان برای بازیابی عکس ها دست به کار نشوید. چرا که در صورت بروز خطا یا اشتباه انجام دادن مراحل، ممکن است عکس های مورد نظرتان برای همیشه حذف شده و دیگر امکان بازگردانی آنها وجود نداشته باشد. بازیابی اطلاعات بعد از نصب مجدد ویندوز در کانون بازیابی اطلاعات و با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای همچون pc3000 انجام می شود.

آیا بازیابی اطلاعات پس از نصب مجدد ویندوز و حذف پارتیشن‌ها امکان‌پذیر است؟

کارشناسان حاضر در مرکز بازیابی اطلاعات  تمامی تلاش و دانش خود را به کار بسته‌اند تا در فضایی امن و مطمئن تمامی اطلاعات و داده‌های دستگاه شما را ریکاوری و بازیابی سازند. نصب مجدد ویندوز یا بازیابی ویندوز ممکن است زمینه‌ساز حذف دائمی اطلاعات گردد. به طور کلی ریکاوری اطلاعات پس از نصب ویندوز امکان‌پذیر است و در صورتی که این کار توسط متخصصان این حوزه انجام پذیرد می‌توان تمامی فایل‌های مفقود را ریکاوری کرد. این امر مستلزم آن است که اطلاعات پیشین با اطلاعات جدید بازنویسی نشده باشند ( Over-write ).

در صورتی‌که قصد بازیابی اطلاعات،بعد از نصب مجدد ویندوز را دارید، به خاطر داشته باشید که جهت پیشگیری از ذخیره‌سازی اطلاعات، حتماً لپ‌تاپ خود را خاموش کنید. نکته‌ی دیگر آنکه اگر از هارد دیسک اینترنال استفاده می‌کنید آن را از سیستم جدا ساخته و به هیچ عنوان اطلاعاتی بر روی آن ذخیره نکنید چرا که این کار سبب آسیب‌رسانی بیشتر به اطلاعات و از دست دادن دائمی آن‌ها می گردد.

بازیابی فایل های حذف شده دائمی در ویندوز ۱۰/۸/۷ بدون نرم افزار

ویندوز برای بازیابی فایل های حذف شده، ابزارهای بسیارکاربردی دارد که به راحتی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.برای این کار کافی است مراحل زیر انجام شود:

مرحله ۱ . به پوشه ای بروید که داده های از دست رفته شما را در آن ذخیره کرده است.

مرحله ۲ . بر روی پوشه راست کلیک کرده و روی “Properties” کلیک کنید.

مرحله ۳ . به برگه “Previous Versions” بروید و اگر نسخه های قابل بازیابی وجود دارد ، می توانید آنها را بازیابی کنید.

بازیابی اطلاعات ویندوز قبلی بعد از نصب مجدد

 

نکته : استفاده از این روش این است که برای همه پوشه اعمال نمی شود. برخی از آنها نسخه قبلی را ندارند و بنابراین Previous Versions امکان پذیر نخواهد بود. برای بیشتر قسمتها ، حداقل ارزش بررسی Previous Versions در دسترس است.

برای بازیابی اطلاعات ویندوز چه نکاتی باید رعایت شود؟

  • جهت پیشگیری از اشکال Over write و نابودی کلی اطلاعات، با نصب ویندوز و مشاهده مغایرت تعداد پارتیشن‌ها یا حذف درایو‌ها از انتقال مجدد اطلاعات جداً خودداری کنید.
  • از مراجعه به مراکز غیرمجاز که نیروی کار متخصص و تجهیزات مورد نیاز این کار را ندارند به شدت خودداری نمایید.
  • بهترین و مؤثرترین اقدام پس از حذف پارتیشن‌ها یا داریوها بعد از ریکاوری ویندوز یا نصب ویندوز، خاموش‌کردن لپ‌تاپ یا سیستم می‌باشد.

 چه نوع هارد دیسک هایی بعد از آسیب قابل بازیابی اند؟

  • هاردهای Crash شده
  • آسیب‌دیدگی هارد در اثر نوسانات برق (سوختگی برد)
  • فرمت شدن ناخواسته‌ی پارتیشن‌ها و اطلاعات آنها
  • هارد بدسکتوری
  • مشکلات فریم‌ویر (Firmware) و ماژول‌های هارددیسک
  • اطلاعات هارد توسط دستگاه شناسایی نمی شوند
  • اطلاعات هارد درایوها و پارتیشن‌ها از دست رفته و غیر قابل دسترسی است
  • کند شدن سرعت هارد وسترن دیجیتال (WD) و سیگیت (Seagate) که اجازه نصب ویندوز به کاربر را نمی‌دهد.(+)
  • حذف شدن پسورد هارد
  • هارد آسیب‌خورده بر اثر ضربه و وجود صدای ناهنجار در موتور هارد

خدمات متمایز در مرکز بازیابی اطلاعات

یکی از اصلی ترین حوزه های فعالیت کانون بازیابی اطلاعات، حوزه ی ریکاوری هارد و حافظه های جانبی است. برای متمرکز تر شدن فعالیت های این مرکز در این حوزه، مرکز بازیابی اطلاعات راه اندازی شده است.

این مرکز با استفاده از جدید ترین دستگاه ها و سیستم های روز دنیا، خدمات مرتبط با حوزه ریکاوری و تعمیر انواع حافظه را به کاربران محترم ارائه می دهد. متخصصین ما برای اینکه بتوانند اطلاعات بیشتری را بازیابی کنند و به این ترتیب، خدمات با کیفیت تری را به کاربران ارائه دهند، از دستگاه های بسیار پیشرفته ای در این حوزه استفاده میکنند. استفاده از دستگاه pc 3000 برای ریکاوری را می توان یکی از مصادیق تمایز خدمات مرکز بازیابی اطلاعات به شمار آورد.

۴/۵ - (۳ امتیاز)